דוח חדש של Bain & Company בוחן את ההשפעה הגוברת של GenAI על תחום הביטוח. הדוח מדגיש כמה תחומים מרכזיים שבהם בינה מלאכותית גנרטיבית צפויה לעצב מחדש את הפצת הביטוח:
פרודקטיביות סוכנים: GenAI יכול לסייע לסוכנים על ידי אוטומציה של משימות כמו יצירת תוכן ויצירת הצעות מחיר. זה מאפשר לסוכנים להתמקד במשימות מורכבות יותר ולספק שירות אישי יותר ללקוחות.
שירות עצמי ללקוחות ותמיכה במכירות: עוזרים וירטואליים מבוססי בינה מלאכותית יכולים להציע תמיכה ללקוחות 24/7, לענות על שאלות בסיסיות ואף לסייע בהשוואות מוצרים ורכישות דיגיטליות. הדבר ישפר את חווית הלקוח ויפחית באופן פוטנציאלי את התלות בסוכנים אנושיים עבור פניות שגרתיות.
היפר-פרסונליזציה בקנה מידה רחב: בינה מלאכותית גנרטיבית יכולה להתאים חומרי שיווק ותקשורת ללקוחות פרטיים בהתבסס על הצרכים הייחודיים ופרופילי הסיכון שלהם, מה שיאפשר לחברות ביטוח להתאים את ההצעות והמסרים שלהן בצורה יעילה בהרבה.
חברות כמו Helvetica השוויצרית ו-HDFC Ergo ההודית כבר השיקו שירותים מבוססי GenAI ללקוחות. ב-Bain מעריכים כי הטכנולוגיה יכולה להגדיל הכנסות ב-15-20% ולהקטין הוצאות ב-5-15% עבור חברות הביטוח, וכי התועלת הכלכלית השנתית הכוללת תהיה למעלה מ-50 מיליארד דולר.
מקור: Bain Consulting
댓글