עבור למעלה מ-1.2 מיליארד אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם, הגלישה בעולם הדיגיטלי יכולה להיות מתסכלת מאד. אתרים רבים ואפליקציות רבות נותרים לא נגישים, ומפריעים ליכולתם לנהל את הכספים, לגשת למידע ולהשתתף באופן מלא בחברה.

םHSBC נוקטת צעד יוצא דופן כדי לגשר על הפער הדיגיטלי הזה. הבנק השיק יוזמה ייחודית לחלוק את המומחיות שלו בתחום הנגישות הדיגיטלית עם התעשייה הפיננסית, מאמץ שנועד להעצים משתמשים עם מוגבלויות ולהציב סטנדרט חדש לנגישות בעידן הדיגיטלי. בליבת היוזמה הזו נמצאת תוכנית הכשרה מקיפה המיועדת לעובדים מחברות אחרות. למעלה מ-1,000 עובדים יקבלו הנחיות כיצד לפתח אפליקציות ואתרי אינטרנט נגישים. העברת הידע הזו תאפשר להם ליצור מוצרים דיגיטליים שיתאימו למגוון רחב יותר של משתמשים, ללא קשר ליכולותיהם.
המחויבות של HSBC לנגישות חורגת מעבר להכשרה של גורמים מחוץ לבנק, והבנק גם הקים תוכנית חניכה פנים-ארגונית לנגישות דיגיטלית, המיועדת במיוחד לאנשים עם מוגבלויות.
על ידי שיתוף פתוח של הידע ונהלי העבודה המומלצים של HSBC, הבנק מציב דוגמה עבור כל התעשייה הפיננסית. ליוזמה זו יש פוטנציאל לעורר גל של שינוי, לעודד בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים לתת עדיפות לנגישות במוצרים הדיגיטליים שלהם.
מקור: HSBC, The Banker
Comments