Midrag Trust
top of page

מהפכת חווית העובד: מדוע חברות נוטשות מגדלים ועוברות לקמפוסים?

מספר חברות מובילות בישראל ובעולם עברו לאחרונה לקמפוסים חדשים ומתקדמים. קמפוסים אלו נועדו לספק סביבת עבודה חיובית ופרודוקטיבית יותר עבור העובדים, וכוללים מגוון מתחמים, כגון חללי עבודה פתוחים, שטחים ירוקים ומתקני נופש.  



הקמפוס החדש של מובילאיי בהר חוצבים, ירושלים, הוא אחד הדוגמאות לכך. מדובר במרכז הפיתוח הגדול ביותר בעיר, הבניין מחופה זכוכית, וכולל חלל ענק בגובה 40 מטר. הבניין קיבל גם תקן Leed platinum בשל תכנון ובנייה ידידותיים לסביבה. חומרי הבנייה של הקמפוס ממוחזרים וחלק מהחשמל בו מופק מאנרגיה מתחדשת. 

 

קמפוס נוסף הוא המטה החדש של בנק דיסקונט בראשון לציון שממוקם באזור נגיש ורב-שימושי וכולל שטחי מגורים ומסחר. בקמפוס יש חללי עבודה פתוחים, מגוון מסעדות וחדרי ישיבות בגדלים שונים. החברה אף יצרה אפליקציה כדי לצרוך את השירותים השונים בקמפוס.  


הבנק הגדול ביותר בארה"ב, JPMorgan Chase, משקיע גם הוא בקמפוס חדש ומתקדם במנהטן, שיהיה ידידותי לסביבה וישים דגש על סביבת עבודה אנושית ושיתופית. הקמפוס יכלול אזורי בילוי, חללי מפגש משותפים ואף מקומות ייעודיים עבור מכונית אוטונומיות. הקמפוס יכלול טכנולוגיות חכמות מבוססות בינה מלאכותית לאוטומציה של משימות שגרתיות, מערכות אבטחה מתקדמות לזיהוי פנים ומעליות חכמות. הבנק משקיע גם בסניפים נוספים שלו ברחבי העולם ובונה קמפוסים דומים בהודו ובסינגפור. 


קמפוסים חדשים אלו מעידים על החשיבות הגוברת של חוויית העובד בתעשיית הטכנולוגיה בעולם ובישראל. חברות משקיעות ביצירת סביבות עבודה שימשכו אליהן את מיטב המוחות וישמרו את ההון האנושי בארגון. 


מקורות: Mckinsey, Globes




Comentários


bottom of page